چرم مغان پوشان

11 روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

محصولات چرمی از دیرباز مورد توجه علاقه مندان این صنعت قرار داشته و دارد. با در نظر گرفتن هزینه محصولات چرمی اصل نسبت به سایر محصولات، زمینه برای سودجویان فراهم شده تا به جای محصولات چرم طبیعی چرم مصنوعی را با قیمت نامناسب به افراد بفروشند و از آنجایی که چرم مصنوعی از نظر ظاهری و بررسی‌های ابتدایی بسیار شبیه به چرم طبیعی میباشد این نکته بسیار قابل توجه علاقه مندان چرم طبیعی است که چگونه میتوان چرم طبیعی و اصل را از چرم مصنوعی تشخیص داد. اگر شما نیز به دنبال خریدی مطمئن میباشید و اطلاعاتی در این زمینه ندارید پیشنهاد میشود این مقاله را حتما دنبال کنید تا ترفندهای تشخیص چرم طبیعی را بیاموزید.

11 ترفند تشخیص چرم طبیعی از چرم تقلبی!

۱-یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی با بو کردن است. چرم مصنوعی بوی پلاستیک میدهد اما چرم طبیعی بوی مخصوص خود یعنی پوست بدن حیوانات را دارد.

۲-چرم طبیعی بافتی نرم و انعطاف پذیر دارد در حالی که چرم مصنوعی بافتی سخت و شکننده دارد و به راحتی با لمس کردن قابل تشخیص میباشد همچنین اگر با ناخن روی چرم طبیعی بکشید سریعا به حالت اولیه برمیگردد.

۳-یکی از راه‌های آسان تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی شناسنامه محصول است. همه محصولات چرم طبیعی اعم از کیف چرم کفش چرم مردانه و انواع کاپشن و کت‌های چرم دارای شناسه منحصر به فرد خود میباشند که مشخصات چرم روی آن درج شده است.

۴- پنجمین روش شناسایی محصولات چرمی طبیعی تولید گرما هنگام لمس محصولات طبیعی است که چنین قابلیتی را چرم مصنوعی ندارد.

۵-چرم طبیعی و اصل به دلیل آنکه از پوست طبیعی حیوانات است دارای منافذ و الگوهای نامنظم و نامتقارن میباشد اما چرم تقلبی بافتی منظم و تکراری دارد که به راحتی با بررسی قابل تشخیص میباشد.

۶-یکی دیگر از روشهایی که با یک بررسی ساده میتوان به اصل و یا تقلبی بودن چرم پی برد بررسی آستر چرم میباشد چرا که پشت چرم طبیعی به شکل پرز مانند است اما آستر چرم مصنوعی با نخ دوخته شده است.

۷- چرم طبیعی هنگام نزدیکی به حرارت نیمسوز شده و بویی همچون بوی موی سوخته شده میدهد اما چرم مصنوعی هنگام نزدیکی به حرارت بوی پلاستیک میدهد.

۸-اگر مقداری آب روی چرم طبیعی بریزید مشاهده میکنید که چرم طبیعی آب را جذب میکند این در حالیست که آب روی چرم مصنوعی میماند.

۹-روشی که در هنگام خرید کمربند چرم طبیعی بسیار کاربرد دارد بررسی لایه‌های چرم است. چرم طبیعی یک لایه و یک دست است اما در چرم تقلبی و مصنوعی چندین لایه بهم چسبیده است.

۱۰- یکی دیگر از تفاوت‌های چرم طبیعی و مصنوعی تفاوت در لبه‌های چرم است. چرم طبیعی لبه‌های ناهموار و خشنی دارد اما چرم مصنوعی لبه‌های صاف و مرتبی دارد.

۱۱- آخرین و مهمترین راه تشخیص چرم طبیعی خرید از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد است. فروشگاه چرم مغان پوشان همواره در تلاش است تا با ارائه محصولات چرم طبیعی با کیفیت و اصل این امکان را فراهم آورد که شما عزیزان با خیالی آسوده و با اطمینان خریدی دلچسب را تجربه نمایید.

یک نظر برای “11 روش تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی

  1. سلام مطالب مفیدی بود. من همیشه از روی بوی چرم طبیعی اونو تشخیصش میدم. بنظرم بوی چرم طبیعی واقعا ضایه س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش دلخواه شما.
ارسال در واتس اپ