چگونه محصولات چرمی خود را واکس بزنیم؟

نحوه صحیح واکس زدن چرم یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که از محصولات چرمی از جمله کفش چرم مردانه کیف چرمی کاپشن چرم و کت چرمی استفاده می‌کنند. چرم و محصولات چرمی محصولاتی پرطرفدار و در عین حال گران قیمت هستند. محصولات چرمی از دوام بالایی برخوردار هستند و معمولا مورد استقبال فراوانی قرار می‌گیرند.


چرا محصولات چرمی خود را واکس بزنیم


واکس زدن مداوم و منظم چرم به بالا رفتن کیفیت و جذابیت محصول چرمی شما کمک میکند و از ترک خوردگی و شکستگی سطح چرم جلوگیری میکند.
یکی از اصلی‌ترین دلایلی که باید البسه چرمی از جمله کاپشن چرم خود را واکس بزنیم این است که محصولات چرمی بعد از مدتی نرم بودن خود را از دست داده و خشک می‌شود و همین امر باعث سنگینی البسه چرمی شده و فشار زیادی را به بدن وارد میکند همچنین در بعضی موارد استفاده از کاپشن چرم باعث تاول زدن بدن میگردد. پس لازم است که البسه چرمی و کاپشن چرمی خود را نرم نگه داریم. که یکی از روش‌های نرم نگه داشتن چرم واکس زدن کاپشن و محصولات چرمی میباشد.


چگونه محصولات چرمی خود را واکس بزنیم؟


وسایل مورد نیاز برای واکس زدن چرم:

  • برس واکس
  • دستمال نخی
  • مسواک
  • گوش پاک کن
  • اسپری تمیز کننده و حالت دهنده

قبل از شروع واکس زدن چرم ابتدا باید در نظر داشته باشیم که گرد و خاک با رفت و آمد روزانه ی ما بر روی کیف مینشیند در نتیجه با یک برس نرم گرد و غبار را از روی سطح چرم تمیز کنید. هیچگاه از برس زبر برای پاک کردن محصولات چرمی استفاده نکنید و یا برس را محکم روی کیف و لبسه چرمی نکشید چرا که خود آن میتواند باعث ایجاد خطوط ناخواسته و حتی پوسته پوسته شدن چرم شود.
توجه داشته باشید اگر سطح چرمتان دارای لکه و کثیفی باشد تمیز و براق نخواهد شد پس قبل از شروع واکس زدن باید لکه‌های موجود روی البسه و محصولات چرمی را از بین ببرید .
اگر لکه‌ها و کثیفی سطحی باشد با استفاده از دستمال نم دار تمیز خواهد شد اما برای از بین بردن لکه‌های سفید ناشی از قرار گرفتن در معرض باران باید از محلول سرکه و آب به نسبت مساوی استفاده نمایید.


چگونه کفش چرمی را واکس بزنیم؟


کفش چرم خود را در دست گرفته، برس و یا پارچه‌ی نرم را به میزان کافی به واکس آغشته کنید. سپس به آرامی و با حرکات چرخشی سر تا سر سطح کفش را با لایه‌ای از واکس بپوشانید از آنجایی که قسمت‌های پنجه و پاشنه بیشتر در معرض آسیب و آلودگی هستند از واکس بیشنری استفاده نمایید. سپس بگذارید کفش به مدت حداقل ۱۵ تا ۲۰ دقیقه خشک شود.
پس از خشک شدن کفش چرمی ، با یک برس مقادیر اضافه واکس باقی مانده روی کفش را بزدایید. برس کشیدن را تا زمانی ادامه دهید که تنها لایه نازکی از واکس روی کفش باقی بماند. برس زدن را با قدرت کافی انجام دهید تا گرمای تولید شده به جذب واکس اضافی کمک کند و به درخشش کافی برسید. همچنین می توانید برای شکاف‌ها، از مسواک یا پنبه استفاده کنید.
پس از انجام این مراحل، اجازه دهید کفش خشک شود. دوباره با یک دستمال خشک تمیز واکس اضافی را بگیرید و اجازه دهید تا ده دقیقه دیگر بماند.

چگونه کیف چرم را واکس بزنیم؟


برای واکس زدن کیف چرم نیز در ابتدای کار سطح کیف را پاک نمایید و با استفاده از برس سطح کیف چرم خود را با واکس بپوشانید. سپس به کمک یک حوله یا دستمال تمیز واکس را پخش کنید. با برس مخصوص با حرکات سریع رفت و برگشتی روی سطح کیف چرمی را برق بیندازید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که کیف شما براق شده و اثری از واکس روی آن باقی نماند. کیف چرم خود را به مدت ۲ ساعت در یک محیط خنک و به دور از گرد و خاک قرار دهید تا خشک شود.
در آخر کیف چرمی خود را در محیطی در بسته برای مثال جعبه مخصوص خود قرار دهید تا خاک روی آن ننشیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش دلخواه شما.
ارسال در واتس اپ