۱۳ نکته کلیدی برای حفظ و نگهداری چرم طبیعی

چرم طبیعی چیست؟

چرم طبیعی ماده ایست گرانبها و بسیار محبوب که به دلیل استحکام بالایی که دارد در انواع موارد از جمله کاپشن چرم مردانه کیف چرم کفش مردانه چرم بارانی چرم زنانه و اکسسوری چرم مورد استفاده قرار میگیرد. برای افرادی که در لیست علاقه مندی‌هایشان پوشاک چرم نیز قرار دارد و از طرفدارهای چرم طبیعی هستند دانستن نکات نگهداری از چرم طبیعی برای حفظ طولانی مدت کالاهای چرم خود بسیار ضروری و حیاتیست.

ما در این جا نکاتی بسیار مهم که حتما برای حفظ و نگهداری از چرم باید بدانید را بیان نموده ایم.

۱۳ نکته کلیدی برای حفظ و نگهداری چرم طبیعی

  1. حتما هر چند وقت یکبار واکس زدن محصولات چرمی خود را فراموش نکنید. این کار طول عمر چرم را افزایش میدهد. دقت کنید که واکس معمولی در طولانی مدت باعث خوردگی در سطح چرم میگردد. چرم واکس زده را تا ۲۴ ساعت استفاده نکنید زیرا گردو غبار را جذب نموده و عمر وسایل چرمی را کاهش میدهد. پیشنهاد میشود هنگام استفاده از کفش چرمی حتما شب قبل آن را با واکس چرب نمایید.
  2. از نگهداری وسایل چرمی مانند دامن چرم در محیط مرطوب خودداری نمایید چرا که رطوبت باعث کپک زدگی چرم میشود
  3. محصولات چرمی را در طولانی مدت در برابر آفتاب مستقیم قرار ندهید.
  4. ۴ از نگهداری محصولات چرمی اعم از کاپشن چرم کیف چرم و… در کیسه های پلاستیکی خودداری نمایید.
  5. کالاهای چرمی خود را در جعبه و یا کاور نگهداری کنید تا دچار گردو غبار و خاک نشوند چرا که گرد و خاک به مرور چرم را خراب می‌نمایند.
  6. هنگام استفاده از عطر و یا اسپری مراقب باشید که آنها را مستقیم روی کت چرم و یا کاپشن چرم نزنید. زیرا ذرات عطر و اسپری باعث خراب شدن سطح چرم طبیعی میگردد.
  7. اگر لکه روی چرم ریخته شده که با دستمال خشک پاک نمیشود. با کمی کف صابون و اسفنج روی لکه بکشید و سپس چرم را خشک کنید.
  8. برای مراقبت و نگهداری چکمه چرمی تا میتوانید آنها را بپوشید تا نرم باقی بمانند.
  9. بهترین محیط برای نگهداری چرم طبیعی جای خشک و خنک میباشد
  10. چرم طبیعی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. باید این را در نظر گرفت که یکی از شیوه‌های آسیب دیدن چرم طبیعی خراشیده شدن سطح چرم طبیعی میباشد. در هنگام استفاده از کمربند چرم اصل مردانه باید این نکته را در نظر گرفت.
  11. از کشیده شدن زیاد چرم طبیعی خودداری نمایید، چرا که باعث میشود حالت اولیه خود را از دست داده و به تدریج دفرم میشود. هنگام استفاده از کیف چرم زنانه این نکته را در نظر بگیرید و داخل کیف را بیش از حد پر از وسیله ننمایید. همچنین هنگامی که برای مدت طولانی قصد استفاده از کیف چرم زنانه خود را ندارید داخل آن را با روزنامه پر کنید تا شکل ظاهری کیف چرم تغیر نکند.
  12. اگر رنگ کاپشن چرمی شما روشن است مراقب رنگ گرفتن آن باشید. برخی از انواع چرم در اثر نم دار شدن و تماس با لباس‌های رنگی، رنگ آن لباس را جذب مینمایند که در این صورت پاک کردن کاپشن چرم رنگ گرفته کار دشواری است.
  13. اگر از جیر و یا نبوک استفاده میکنید با کشیدن برسی که خیلی نرم نباشد می‌توان شکل طبیعی جیر و نبوک را به آن‌ها بازگرداند.

سخن پایانی

در این جا ۱۳ نکته مهم و کارآمد در نگهداری از چرم اصل را بیان نمودیم. با توجه به این نکات میتوان طول عمر کالاهای چرمی را افزایش داد. به عنوان سخن تکمیلی شایان ذکر است که هرگز برای شستوشوی چرم، جیر و نبوک از ماشین لباسشویی استفاده نکنید.

یک نظر برای “۱۳ نکته کلیدی برای حفظ و نگهداری چرم طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت سفارش دلخواه شما.
ارسال در واتس اپ